tisdag, april 11, 2006

jag kunde

För ett tag sen blev jag frestad att virka en sjal. Min väninna hade så fina och när jag frågade var hon hade köpt dom fick jag till svar att hon gjort dom själv. "Det är jättelätt!"
Jodu, tänkte jag. Kanske för en som inte syr i knappar på insidan av manchetten och inte ens kan trä en symaskin... Men visst, jag ska testa.
Tjoho! Jag kunde. Och det är jättelätt! Och roligt.
Den första jag köpte garn till får bli ett evighetsprojekt. Jag blev ilurad att göra den lite väl stor så garnet räckte inte. Plus att jag gjorde den nästan helt på dubbelstolpar (sorry för den lögnen, Morran) vilket var helt uppåt väggarna.
Nästa inköp blev ett grövre garn i blå färg. Nedan ser ni det lysande resultatet.
Idag köpte jag garn till en ljusgul historia. Den är under konstruktion...






















Pärlpysslet går framåt. Snart stundar ett hemparty tillsammans med en tjej som säljer thai-sjalar. Coolt. Smycken och sjalar och tjattriga tjejer. :)
Producerar som bara den, för i sommar smäller C upp en ny salong och hon vill ha mina smycken där! KUL!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sjalen ser ju jättefin ut! Var hittar man recept på den?

8:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home