onsdag, maj 17, 2006

Blingbling-dag


Oj, en heldag med bling.

Först sätta ihop ett antal smycken som skulle till Frisören Anneli. Sen till massa olika ställen för att hitta dekomaterial. Slutade med att jag bara la ett vitt tyg i fönstersmygen och la ut smyckena på hennes tegelhylla. Det blev fint, tyckte både hon och jag.

Hoppas hon säljer dom allihop imorgon helst, för just nu kliar det i mina bingbling-fingrar men kassan är tom.
Har iofs lovat att ta med lite olika örhängen till jobbet i helgen, men det är ju helgen det... två hela dagar till. Haha.









När jag ändå var på massa olika ställen så passade jag på att köpa två tygbitar och lite sidensnöre. Pysslet vet inga gränser och härnäst på schemat står att sy smyckepåsar. Grannen har lovat att assistera med sin symaskin. Spännande, för jag vill minnas att jag valde träslöjd hela grundskolan. Lovar att återkomma med rapport angående syprojektet.







Jo just det, innan jag plockade ihop de smyckena som skulle till salongen så gjorde jag ett par örhängen av de sista krokarna jag hade hemma.
Kamoflage-paret är mina personliga favoriter!

Ska försöka få till en dag med Frisören Annika också så att vi kan komma överens om vilka smycken hon vill sälja på sin salong. Tror det blir mer kedjor och lite coolare stuff där, och det lite mer söta hos Anneli. Men man vet aldrig. Båda har ju nog kunder av varierande sort, så det kanske är bäst att variera sortimentet också. Det är bara jag som är så nojig och tycker att jag måste skaffa mig en egen stil och hålla mig till den. Varför ska man egentligen det, när smaken är så olika från person till person...?























3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men vilka snygga örhängen. Jag fullkomligt avgudar "kampuflageparet" Jättesnygga. Vill ha!

7:26 em  
Blogger Positivt tänkande said...

ÅH! Du också. :)
Jag får nog ta och göra ett par till. Skicka din adress i ett mail så skickar jag mitt kontonummer. 55 kr.

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

Gör dem. Skickar adressen till dig!

4:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home