fredag, september 22, 2006

Dåliga och bra pärlaffärer i Stockholm

Men gud! Jag trodde allt skulle vara större, bättre och den biten här uppe i hufvudstaden. Sämre pärlbutiker har jag inte sett. Den vid St Eriksplan, "pärlparadiset" var rent ut sagt värdelös. Tom, mörk och jag köpte inte en sten. Den på Renstiernas gata var väl okej egentligen, sortimentsmässigt. Lite mainstream bara. Ett plus för att allt var styckevis. Även silverdetaljer. Men för små och pluttiga stenar och pärlor. Jag är inne i en period av stora stenar. Köpte iaf grejer för ynka 40 kronor och det gör ju att min budget i Pärlehuset på Tegnérgatan (bästa butiken hittills) blir desto större.

Ska försöka fota lite i köket nu, för solen skiner och det är förmiddag.
Får se hur det blir. Ha det gott alla!

och fler butikstips emottages gärna. i stockholm. för jag är säker på att det finns fler. det måste det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad trist att butiken var dålig. När jag var där var det nyöppnat och sortimentet mycket bra. Inte lika stort som det pärlshopen erbjuder i kvantitet, men bättre kvalitet och bra priser. När jag vill ha riktigt fina stenar, då åker jag till Geoart. Där finns stora fina exemplar av halvädelstenar, däremot inte glas. Priserna där är väl sisådär. Har inte besökt Perlehuset, men det kanske är läge för det.

Dina lintrådsalster är jättefina!

4:23 em  
Blogger Positivt tänkande said...

Tack snälla. Ja ta dig en tur dit, jag gillar stället kalas!

7:30 em  
Blogger 2 stenar said...

Gillar dina smycken och din stil.

Ville bara passa på och tipsa om min nyöppnade butik ute i Haninge (fast jag finns på webben också). Fast jag har mycket mer i affären.
Titta gärna förbi; Bragevägen 15, nära Haninge Centrum. Min hemside adress är: www.2stenar.se

Mvh
Mia

9:29 em  
Blogger pärlbesatt said...

hehe, ser att 2 stenar promotat sig själv. annars var de dem jag skulle tipsa om... annars är helt klart Pärlehuset bäst av de butiker jag sett i stan, vänligast betjäning o bäst sortiment. Crystal drops på Högbergsgatan har sina poänger med.

4:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home