söndag, juni 04, 2006

ett tu tre

Treradigt jobb

Oj oj oj.
Det var svårare och mycket pilligare än vad jag först trodde. Att göra ett treradigt armband. Jag gjorde ett brunt halsband med armband till i höstas till en bekant och nu ville hon ha ett liknande fast i rosa. Jag tänkte att jag skulle passa på att testa att göra ett dubbelradigt armband då det liksom BLIR mer på armen. Vilket pilleri! Det blir det inga fler av, det kan jag säga direkt. Det ska vara kul att pärla. Fast fint blev det. Haha, och dyrt! Tog säkert två tre timmar in total, det där armbandet.

Hade tänkt handla massa pärlor i helgen men det kom annat emellan så det får vänta till onsdag. Men imorgon, imorgon mina vänner, då kommer min kära mor hem från New York. När hon frågade vad hon skulle köpa till mig där, om det var något speciellt jag ville ha så sa jag, "Ja, ett besök i en gigantisk pärlaffär på Broadway".
Igår ringde hon därifrån...
Åh, jag längtar mig blå! :) Kanske finns det lite ny inspiration i bagaget också, man vet aldrig.








3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jättefint armband! Och det kostar...?

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Beställt och ivägskickat till Norge och jag gör inte gärna fler för det var ett jäääääkla trist pill. Men tack för komplimangen, baby!

4:22 em  
Anonymous Anonym said...

Pyssligt verkar det vara men jättefina blev dem :)

8:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home