tisdag, augusti 08, 2006

Mina två säljställen och tankar inför hösten


Så, nu har C gått hem på mammaledighet och på hennes plats sitter A2 som jag inte känner. Det känns lite konstigt att hon har alla mina smycken på sitt jobb och att vi inte känner varandra. Ska cykla dit imorgon eller på torsdag och bekanta mig lite och uppdatera prislistan inför hösten. Hoppas vi kan få en bra kontakt, hon kändes lite småtyst när jag var där häromdagen och sa hejdå till C, men det var kanske bara ny-på-jobbet-blyghet.

Inspirationen har legat lågt de senaste dagarna, eller rättare sagt den har varit stendöd. Idag när jag fick veta att A som har salongen på landet vill fortsätta att sälja smycken i höst satte tankarna på att pyssla igång lite smått igen. På tisdag nästa vecka ska jag dit och fylla på inför hösten. Tar nog lite från A2s salong, för där är verkligen mycket. Alla pengar jag vanligtvis brukar köpa nya smyckedelar för, när jag sålt ett färdigt smycke, har gått till att leva för sedan jag slutade mitt extrajobb, så jag har inte råd att helt köpa upp nya grejer för att fylla salongen på landet. Men det blir nog bra.

Tills nästa gång, lite örhängen!



Hysteriskt roligt att göra, därav kvantiteten. Fast en hel del är sålda efter att bilderna togs.