torsdag, juli 20, 2006

Torsdagstankar

Jag är glad att jag red på kreativitetsvågen häromdagen, för nu är den helt borta - lusten att pyssla. Lite handlar det nog om att jag fattas en del saker, jag har till exempel inga silvermellandelar och inga hjärtan/änglar att pryda smyckena med. Det är nog bra för min ekonomi att pärlbutiken har stängt i två veckor, för oftast ser jag så mycket fint och kan inte låta bli att köpa det. Undrar hur mycket alla pärlor jag har hemma är värda...?! Ska nog inte räkna efter :)

Idag ska jag lämna ett beställt halsband. En kille har beställt till sin sommarsekreterare och det ska bli kul att höra om han tycker om det. Han är den första killen som köpt av mig. Tror detta är hans fjärde halsband om jag inte är snett på det. Sen hakade två vakter på jobbet på, en köpte till sina döttrar och en till sin mamma. Vem har sagt att vakter är tuffa killar? :)
Grannens bror köpte ett armband till sin dejt och ja... det var nog det hela.
Så här ser iaf sommarsekreterarens halsband ut.
Ha en skön sommardag!


klicka för större bild

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mycket snyggt! Jag hr precis samma dilemma som dig. Kan inte hålla fingrarna borta från pärlor. Alltid hittar man nått fint å måste handla å dyrt blir det. P semestern var vi till sthlm å där råkade jag hitta en pärlbutik. Å även om jag hade bestämt mig för att inte göra så mycket smycken i sommar kunde jag ju inte låta bli att gå in. Fast jag inte hade nått projkt på G å alltså inte hade en aning om vad jag skulle kunna tänkas behöva så handlade jag ju givetvis ;) Så när jag kom hem å skulle försöka sätta ihop nått var jag ju tvungen att handla mer för att det skulle bli nått å då hittar man ju fler pärlor som skulle kunna bli nått å så......Ja, det tar liksom aldrig stopp. Men kul e det i alla fall!

11:07 fm  
Blogger Positivt tänkande said...

Precis! Det är just så det är. Som en ond fast god cirkel.
Var bor du någonstans? Själv har jag stockholmsadress från och med 20 aug och ser fram emot alla ljuvliga pärlaffärer där - eller inte. :) Bittersweet.

11:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag önskar att jag hade samma problem som du! Själv bor jag två timmar från en hobbyaffär med svindyra pärlor och lite artiklar, och tre timmar från en affär som bara är lite bättre. *suck* Jag får lov att beställa via internet, fast det är mycket roligare att gå i affärer, man köper mer när man inte hinner tänka på vad det kostar! :P

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

ja i stockholm kan man ju finna lite roliga pärlbutiker. alltid kul att få klämma å känna lite innan man bestämmer sig. vart på nätet brukar du handla? jag bor i piteå å vi har faktiskt en pärlbutik i luleå som även säljer på nätet så man kan gå dit å kämma å känna så man vet hur de ser ut innan man beställer. superbra faktiskt eftersom det inte kostar nån frakt. men det e klart där har de ju inte allt man vill ha.

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe... ja, jag vill nog inte riktigt veta hur mycket pengar jag köper pärlor för varje månad. Men oj så kul det är. Och jag känner verkligen igen det där med att man hela tiden måste fylla på med pärlor som ska passa till det man redan har och så är spiralen igång...

2:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home