lördag, juli 15, 2006

Beställningar

När vi hade smyckepartyt i trädgården här för två veckor sedan så ville en del beställa. Glad för att få hjälpa till och få pyssla mer tog jag beställningar för glatta livet. Dålig affär. Dels måste jag köpa hela förpackningar eller strängar av något som jag kanske inte hade tänkt köpa eller ens tycker är snyggt själv, dels är det inte så jag jobbar. Jag gör liksom det JAG vill göra och kommer på - avslappat och skönt. När man ska göra något som någon annan bett om så handlar det genast om mer press och prestige. Ord jag inte tycker om.
Men nog gnällt nu, 3 av fyra beställningar är gjorda och so far har det gått bra. Det är nog mest en olustig känsla jag framkallar när jag inser att jag måste handla och prestera.
C ville ha ett halsband med ögla, i vitt. Tyvärr var inte de vita sötvattenpärlorna borrade med speciellt stora hål så de kunde inte utgöra själva halsdelen utan fick vänta till jag kom till de nedhängande delarna. Änglar i ändarna. Får se vad hon tycker ikväll. Spännande!



En annan tjej beställde ett halsband i samma modell men som skulle passa till jeans. Ledorden var grått, vitt, blått, sötvattenpärlor och silverdetaljer. Just blå sötvattenpärlor är lite klurigt att hitta, om man inte vill ha babyblå, så jag mixade in lite chips och glaspärlor i blått och körde med vita sötvatten. I ändarna små hängen som är supersöta. Bead queen. :) Vill inte I som beställde det ha det så kommer ni se mig med det i höst, för jag gillar det mucho.





Det bruna halsbandet jag gjorde häromdagen såldes kvickt och idag håller jag på med ett nytt, lite andra stenar men i samma färger. Tror nämligen att brunt kommer att vara Färgen i höst också. Lika bra att göra ett litet lager.

Nu ska jag marinera kött och sen är det grilltime med grannen C hos någon kompis till henne.
Bye for now!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner igen det där... Ibland när jag ska göra halsband åt andra åker jag ju på att köpa hela förpackningar som jag kanske inte har någon användning av sedan. Å andra sidan tycker jag att det är lite kul att göra halsband i färger som jag själv aldrig skulle välja.

En fråga; var har du köpt de söta ändpluttarna? Änglarna, t ex? Jättefina!

9:15 fm  
Blogger Positivt tänkande said...

Jag tror att jag har köpt änglarna i en liten affär här i Malmö som egentligen säljer stämplar men som har ett litet pärl/silverutbud också. Visst är dom söta, jag gillar dom jättemycket.

9:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hur länge har du hållt på? Ja tycker du är svinduktig, gör ju själv och säljer, men de e ju underbart med en inspirationkälla!

11:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home