torsdag, juni 29, 2006

Många är långa...


Armband är kul att göra, för det går så fort. Först får jag en liten idé, sen lägger jag upp pärlorna på rad för att se om det blir fint, sen trär jag. (alla antecknar va?) Vips, klart!
Ska nog köpa lite mer ovala facetterade färgade glaspärlor för dom blir himla fina i armband.
Eller vad säger ni?


Muranohängena är fortfarande populära och inför smyckepartyt här hemma i trädgården om en vecka har jag ett okej lager. Ser nästan ut som karameller i kedja när man fotar dom så här.


Dags att röja upp vid arbetsplatsen, ikväll ska det kompispysslas. Alltid kul att byta idéer och eventuellt pärlor.
Syns snart igen! Och igen: bor du i Malmö är du välkommen att höra av dig för adress till smyckegårdsparty nästa torsdag kl 18!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är sååå förtjust i Murano-hjärtat i lång kedja! Vill ha!

9:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh va fina smycken du gör! Skulle också vilja vara så kreativ.

11:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan Maria! Vilka otroligt vackra kreationer du har gjort!! Tillverkar också smycken men är relativt nybörjare än.. Jag hittade inget sätt man kunde kontakta dig.. så jag försöker via en kommentar här. Är lite nyfiken på det du hade skrivit om pärlgrossister runtom i världen. HUR i all världen skall man hitta dem?? Folk är så hemliga av sig och vill inte avslöja sina affärshemligheter hihi. Nämen allvararligt, vore underbart om du du minns hur man kan hitta dessa grossister eller adresser. Är intresserad av all hjälp jag kan få! I gengäld kan du i framtiden (förhoppningsvis inte för långt in) få göra reklam för dina smycken alternativt sälja på i min blivande pärl-smyckesshop :). Fast du kanske redan har en egen hm? Men kontakta mig jättejättegärna om du ser detta (ser att det var ett bra tag sen du skrev i denna blogg..). Min msn är aisidu@hotmail.com. Du får jättegärna adda mig. Eller om du vill maila mig, på samma adress, går jättebra det med! Kramar från Maria i Umeå!

10:12 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej!
Jag har tittat på dina smycken här på sajten, väldigt fina! Själv håller jag också på o designar mina egna smycken, tänkte bara lite snabbt rekommendera min egna pärlbutik som finns på internet från 1 februari.
www.pearldream.se
Välkommen! =)

2:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home