lördag, oktober 07, 2006

Glas

Lördag idag. Typiskt sitta-inne-vid-sitt-bord-och-pyssla-väder är det också. Me like!
Jag ska ta en tur till pärlaffären och meddela att AF hemma i Skåne inte beviljar arbetspraktik här uppe. Känns tufft men livet har lärt mig att det kommer något gott ur allt så jag försöker ta det med ro. Vindar har vänt förr :)

En väninna har adopterat ett tjugotal halsband på lintråd och säljer dem på sitt jobb. Strålande affärer. En tjej bad mig när jag träffade henne, att göra ett halsband med små glaspärlor och lite större glas/pärl-stenar i öppen modell och vanligtvis är jag inte glad för beställningar då det inte är för andra jag skapar utan utifrån min egen lust och inspiration, men jag har tänkt göra ett glashalsband ganska länge så jag sa ja. Fint blev det också. Hon var supernöjd och ville ha ett till fast lite mer i festlig utformning, till "den lilla svarta".




Precis min smak. Enkelt men förgyllande. Zimpel Lyx.
Zäta är för er som undrar, mitt efternamns första bokstav - därför gillar jag den. Och att göra saker på ett enkelt sätt är mitt livs melodi och lyx, ja det gillar vi väl alla i vardagen.

Hoppas ni får en skön helg!
/ Maria